تاثیر کناره گیری بایدن بر بازار آهن

روند بازار آهن با توجه به کناره گیری شب گذشته جو بایدن از انتخابات پیش رو، تاثیر زیادی می‌گیرد. جو بایدن با انتشار یک تصویر در شبکه اجتماعی ایکس، کناره گیری خود را به طور رسمی اعلام کرد. وی در آخرین توییت خود، به مسائل سیاسی چندان اشاره نکرد و گفتگو راجع به جزئیات تصمیم خود را به آخر هفته جاری موکول کرد.

در این مطلب متن خبر کناره گیری جو بایدن و تاثیر این خبر بر بازار آهن و روند قیمت ها را بررسی می کنیم.


متن کناره گیری جو بایدن

در ادامه تصویر توییت وی را به همراه ترجمه آن مشاهده می‌کنید. از پیشرفت‌ها و دستاوردها تا برنامه‌های فعلی جو بایدن، در تصویر زیر:

متن کناره گیری جو بایدن

«هموطنان آمریکایی من،

در طول سه سال و نیم گذشته، ما به عنوان یک ملت پیشرفت بزرگی داشته ایم.

امروز آمریکا قوی‌ترین اقتصاد جهان را دارد. ما سرمایه گذاری‌های تاریخی در بازسازی کشورمان، در کاهش هزینه‌های داروهای تجویزی برای سالمندان و گسترش مراقبت‌های بهداشتی مقرون به صرفه به تعداد بی سابقه‌ای از آمریکایی‌ها انجام داده‌ایم. ما به یک میلیون جانباز که در معرض مواد سمی هستند مراقبت‌های ضروری را ارائه کرده‌ایم. اولین قانون ایمنی اسلحه در ۳۰ سال گذشته را تصویب و اولین زن آفریقایی آمریکایی را به دادگاه عالی منصوب کردیم همچنین مهم‌ترین قانون آب و هوا در تاریخ جهان را تصویب کردیم. آمریکا هرگز بهتر از امروز موقعیت رهبری را نداشته است.

من می‌دانم که هیچ یک از این کارها بدون شما، مردم آمریکا انجام نمی‌شد. ما با هم بر یک بیماری همه گیر قرن و بدترین بحران اقتصادی از زمان رکود بزرگ غلبه کردیم. ما از دموکراسی خود محافظت و کردیم. ما اتحادهای خود را در سراسر جهان احیا و تقویت کردیم. 

خدمت به عنوان رئیس جمهور شما بزرگترین افتخار زندگی من بوده است. در حالی که قصد من این بود که دوباره انتخاب شوم، معتقدم که به نفع حزب و کشورم است که کناره گیری کنم و تنها بر انجام وظایف خود به عنوان رئیس جمهور برای باقیمانده دوره خود تمرکز کنم.

من در اواخر این هفته با جزییات بیشتری در مورد تصمیم خود با ملت صحبت خواهم کرد.

در حال حاضر، اجازه دهید عمیق‌ترین قدردانی خود را از همه کسانی که برای انتخاب مجدد من بسیار تلاش کردند، ابراز کنم. من می‌خواهم از معاون رئیس جمهور، کامالا هریس به خاطر شراکت فوق العاده‌ ایشان در تمام کارها تشکر کنم. و اجازه دهید قدردانی صمیمانه خود را از مردم آمریکا به خاطر ایمان و اعتمادی که به من دارند ابراز کنم.

من امروز همان چیز همیشگی را باور دارم: کاری نیست که آمریکا نتواند انجام دهد – وقتی ما آن را با هم انجام دهیم. باید به یاد داشته باشیم که ما ایالات متحده آمریکا هستیم.»


کناره گیری بایدن چه تاثیری بر بازار آهن دارد؟

 با کناره گیری جو بایدن، گزینه ارجح دموکرات‌ها خانم کامالا هریس خواهد بود، اما بر اساس نظرسنجی‌ها، با توجه به سوابق و عملکرد ایشان در سیاست آمریکا، از اقبال خوبی برای رقابت با ترامپ برخوردار نیست.

قیمت قوطی و پروفیل

طبق آخرین نظرسنجی‌ها ایشان فقط ۳۶ درصد شانس انتخاب شدن از سوی مردم آمریکا را دارد، بنابراین به احتمال زیاد ترامپ بدون رقیب جدی رئیس جمهور آینده آمریکا خواهد شد. در این صورت، با توجه به رویکرد دونالد ترامپ در خصوص ایران، بعید است بتوان چشم انداز روشنی برای احیای برجام متصور شد؛ از این رو دور از انتظار نیست که قیمت ارز پس از انتخاب ترامپ افزایشی شود.

به طبع با افزایش قیمت ارز، قیمت محصولات آهنی اعم از میلگرد، تیرآهن، ورق، لوله و… افزایشی خواهد شد و یکی از ده‌ها علت منفی شدن تولید میلگرد نیز خواهد بود. ناگفته نماند که این افزایش با توجه به تورم و وضعیت اقتصادی حاکم بر ایران نمی‌تواند محرکی برای خریداران تلقی شود و بازار را از رکود خارج کند، بنابراین خرید آهن و میلگرد و سایر مقاطع فولادی، همچنان کاری دشوار برای فعالان این حوزه خواهد بود.

در حوزه صادرات آهن نیز با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز تولید کنندگان به راحتی نمی توانند صادرات را انجام دهند و مبادلات مالی آن را به نتیجه برسانند؛ پس علاوه بر بازار داخلی، بازار صادرات آهن نیز با چالش مواجه می‌شود، پس اینطور می‌توان نتیجه گرفت که کناره گیری بایدن می‌تواند منجر به افزایش قیمت در بازار آهن شود.

شما در راستای انصراف جو بایدن از انتخابات ریاست جمهوری و روی کار آمدن دونالد ترامپ چطور فکر می‌کنید؟

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.