کارخانه فولاد سرمد ابرکوه

کارخانه فولاد سرمد ابرکوه در سال ۱۳۹۱ در کیلومتر ۱۵ جاده ابرکوه به یزد تاسیس شد. این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزارتن سالیانه شمش فولادی به بهره برداری رسید. ویژگی ها و محصولات کارخانه فولاد سرمد ابرکوه را در ادامه بررسی می کنیم. با آهن ملل همراه باشید.

معرفی کارخانه فولاد سرمد ابرکوه

مجتمع آهن و فولاد سرمد ابرکوه در اسفند ماه سال ۱۳۹۱ و با سرمایه‌ گذاری مشترک دو شرکت صنعتی و معدنی چادرملو و شرکت سرمایه‌ گذاری توسعه معادن و فلزات در کیلومتر ۱۵ جاده ابرکوه به یزد تأسیس گردید و در ادامه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات نیز به سرمایه گذاران این کارخانه فولادی افزوده شد. کارخانه فولاد سرمد ابرکوه در حال حاضر در صدد تولید محصولات بیشتر و افزایش ظرفیت تولیدی به میزان ۵۵۰ هزار تن می باشد.

این مجتمع صنعتی با هدف احداث کارخانه نورد به ظرفیت سالانه ۵۰۰ هزار تن انواع میلگرد و کارخانه فولادسازی به ظرفیت سالانه ۶۰۰ هزار تن شمش فولاد در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار پایه‌گذاری شده است.

ویژگی ها و مزایای کارخانه فولاد سرمد ابرکوه

مجتمع فولاد سرمد ابرکوه یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و در نتیجه کاهش هزینه حمل و نقل، عدم وجود کارخانه مشابه در شعاع نزدیک ۱۰۰ کیلومتری آن و همچنین نزدیکی کارخانه به محور ترانزیتی شمال به جنوب و غرب به شرق کشور، نقش موثری در پاسخگویی و تامین نیازهای مصنوعات فولادی استان های کشور و همچنین توسعه صادرات غیر نفتی را دارد. ویژگی ها و مزایای کارخانه سرمد ابرکوه را به صورت زیر می توان بیان کرد: 

  • واقع شدن کارخانه آهن و فولاد سرمد ابرکوه در استان یزد و قرار گرفتن آن در مرکز ایران (در حد فاصل شهرهای یزد، اصفهان، شیراز، یاسوج، کرمان و شهرکرد) و دسترسی به راه های اصلی کشور
  • نزدیکی کارخانه به جاده ترانزیت شمال به جنوب و راه های اصلی شرق به غرب
  • کاهش هزینه حمل و نقل به سایر استان ها به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب
  • حمایت و نگهداری از اکوسیستم منطقه به دلیل ساخت واحد تصفیه آب بر اساس اسمز معکوس با بازدهی بیش از ۹۰درصد و همچنین گسترش فضای سبز داخلی و پیرامونی مجتمع با هدف جلوگیری از حرکت ماسه های روان

کارخانه های مجتمع فولاد سرمد ابرکوه

کارخانه های مجتمع فولاد سرمد ابرکوه

تولیدات مجتمع فولاد سرمد ابرکوه در واحد نورد و میلگرد این کارخانه صورت می گیرد. واحد نورد فولاد سرمد ابرکوه با به کارگیری تلنولوژی روز دنیا از شرکت STG کشور ایتالیا در کنار دانش و تجربه کارشناسان و مدیران داخلی آغاز به کار کرده است. عمده شمش مورد نیاز واحد نورد نیز  از شرکت صنعتی و معدنی چادرملو تهیه می شود و به دلیل استفاده از شمش های تولیدی کارخانجات معتبر و تاکید این واحد بر عدم استفاده از شمش های متفرقه، میلگردهای تولیدی این مجتمع از کیفیت بالایی برخوردار است.

طرح های توسعه کارخانه فولاد خراسان

شرکت فولاد سرمد به منظور تکمیل زنجیره تولیدی خود در حال احداث واحد فولاد، کلاف و احیا مستقیم با ظرفیت و اطلاعات زیر می باشد.

واحد فولادسازی

این واحد در سال ۱۴۰۰ و با ظرفیت اسمی ۶۰۰ هزار تن فعال سازی شد. محصول این واحد شمش چهار گوش به ابعاد ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلی متر می باشد. با اجرای این واحد، شمش فولادی به ‌طور مستقیم و به شیوه شارژ گرم Hot Charge وارد کارخانه نورد می ‌شود که تاثیر بسیار قابل توجهی در کاهش هزینه انرژی و افزایش ظرفیت تولید خواهد داشت.

واحد کلاف سازی

 واحد کلاف سازی با ظرفیت اسمی ۴۵۰ هزار تن به منظور تولید مفتول و سیم فولادی از سایز ۵/۵ تا ۱۶ میلی متر از نوع آجدار و ساده در سال ۱۴۰۰ فعال در حال فعال سازی است.

واحد احیا مستقیم

واحد احیا مستقیم نیز در سال ۱۴۰۱ و با ظرفیت اسمی ۱ میلیون تن برای تولید آهن اسفنجی در حال فعال سازی است.

محصولات کارخانه فولاد سرمد ابرکوه

محصولات کارخانه فولاد سرمد ابرکوه

تولید اصلی مجموعه فولاد سرمد ابرکوه انواع میلگرد ساده و آجدار در سایز های ۸ تا ۳۲ میلی متر با ظرفیت تولید ۵۰۰.۰۰۰ تن در سال و نورد ۴۵۰.۰۰۰ تن می باشد. میلگرد سرمد ابرکوه عمدتا در گرید A3 که پرکاربردترین میلگرد ساختمانی است، تولید می شود.

علامت اختصاری میلگرد سرمد ابرکوه

روش شناسایی میلگردهای کارخانه فولاد سرمد ابرکوه، علامت اختصاری حک شده بر روی میلگردهای این کارخانه است. عبارت SAIS روی میلگرد، نشان دهنده تولید میلگرد در کارخانه فولاد سرمد ابرکوه می باشد.

علامت اختصاری میلگرد سرمد ابرکوه

شرکت آهن ملل نمایندگی فروش فولاد سرمد ابرکوه را دارا می باشد.

محصولات کارخانه

جداول وزنی

گواهی نامه

گالری تصاویر

فولاد سرمد ابرکوه
فولاد سرمد ابرکوه
فولاد سرمد ابرکوه
فولاد سرمد ابرکوه
فولاد سرمد ابرکوه
فولاد سرمد ابرکوه

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.