راهنمای خرید لوله جدار چاه فلزی برای انواع چاه آب

به دلیل بالا بودن هزینه ریزش چاه، خرید لوله جدار چاه که به منظور جلوگیری از ریزش چاه ها نصب می شود، به یک ضرورت تبدیل شده است. برای خرید لوله جدارچاه که از جمله لوله های فلزی و درزدار هستند، باید از مشخصات و ابعاد لوله هایی که برای استفاده در چاه مناسب هستند، اطلاع داشته باشید. همچنین باید شیاردار یا بدون شیار و تست یا غیر تست بودن آن را نیز مشخص کنید. این که هر کدام از این مشخصات چه تفاوتی در لوله ایجاد می کنند و هر کدام برای چه کاربردی استفاده می شوند، به طور کامل در راهنمای خرید لوله جدارچاه بررسی شده اند. در صورتی که قصد خرید لوله جدارچاه را دارید، با این مقاله از دانشنامه آهن ملل همراه باشید.

نسخه صوتی راهنمای خرید لوله جدارچاه

لوله جدارچاه چیست؟

لوله جدارچاه چیست

لوله جدارچاه برای تقویت دیواره چاه و محافظت از آن در برابر ریزش استفاده می شود. با استفاده از لوله جدارچاه، پمپاژ آب یا استخراج منابع زیرزمینی با سهولت بیشتری انجام می شود. لوله جدارچاه با استفاده از ورق سیاه ساخته می شود و ممکن است قسمتی از طول آن مشبک یا شیارکاری شود. این کار به منظور جلوگیری از گرفتگی لوله در بخش های آبده چاه انجام می شود. اطلاعات و جزئیات بیشتر در مورد این لوله را در مقاله زیر بخوانید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: معرفی لوله جدارچاه

لوله جدارچاه چیست

نکته دیگر این است که لوله جدارچاه در ابعاد و مشخصات متنوعی تولید می شود که دانستن آن ها قبل از اقدام به خرید ضروری است. در ادامه، اطلاعاتی را بیان می کنیم که باید قبل از خرید لوله جدارچاه بشناسید و با توجه به آن خریدتان را انجام دهید.


لوله جدارچاه در چه ابعادی موجود است؟

منظور از ابعاد لوله سایز، ضخامت و طول لوله است. لوله های جدارچاه با توجه به کاربرد و نیاز بازار در ابعاد زیر تولید و عرضه می شوند:

  • سایز لوله جدارچاه: پرکاربردترین سایز این لوله از ۸ تا ۱۸ اینچ می باشد.
  • ضخامت لوله جدارچاه: این لوله در ضخامت های ۵ تا ۱۰ میلی متر تولید و عرضه می شود.
  • طول لوله جدارچاه: لوله جدارچاه، مانند اکثر لوله های فولادی در طول ۱۲ متر تولید می شود.

لوله جدارچاه تست و غیر تست، کدام را انتخاب کنیم؟

انواع لوله های فلزی از نظر عبور از فرآیند تست یا عدم عبور از آن، به دو دسته لوله تست و لوله غیر تست تقسیم می شوند. فرآیند تست به منظور بررسی لوله از نظر عیوب و نواقص و در دو نوع تست آب و تست گاز انجام می گیرد.

برای لوله های جدارچاه، از تست آب استفاده می شود. استفاده از لوله جدارچاه تست با این که قیمت بیشتری دارد، ولی از نظر عدم نشت آب، گزینه بهتری است.

توصیه می کنیم برای آشنایی با تمامی اصطلاحات مربوط به لوله های فولادی که زمان خرید به آن ها نیاز پیدا می کنید، مقاله راهنمای خرید لوله را بخوانید.


لوله جدارچاه مشبک یا شیاردار را چگونه سفارش دهیم؟

لوله جدارچاه مشبک یا شیاردار

لوله جدارچاه مشبک که به آن لوله جدارچاه شیاردار هم می گویند، بیشتر در چاه هایی کاربرد دارند که برای پمپاژ آب حفر می شوند. لوله های مشبک یا شیاردار در قسمتی از طول خود دارای شیارهای لوزی شکل هستند که از گرفتگی آب جلوگیری کنند. به این صورت که فضای بازِ شیارها باعث خروج بهتر آب می شود.

اصولا شیارکاری روی لوله جدارچاه از ۷ تا ۲۰ ردیف انجام می شود و معمولا ۲ متر از لوله جدارچاه را شیارکاری می کنند. این قسمت از لوله، محل قرارگیری موتور درون چاه و برای پمپاژ آب می باشد.

شیارزنی روی لوله های جدارچاه، جزء خدمات جانبی در خرید این لوله است و هزینه مجزا دارد. هزینه آن نیز به تعداد ردیف شیار روی لوله بستگی دارد. شیاردارکردن یا مشبک سازی لوله نیز ۲ الی ۷ روز کاری زمان می برد.


لوله جدارچاه پوشش دار هم وجود دارد؟

اکثر لوله های فولادی، قابلیت پوشش دهی دارند که برای مقاصد مختلف از جمله محافظت لوله از عوامل مخرب به کار گرفته می شوند. این پوشش ها در چهار دسته پوشش داخلی، پوشش خارجی، پوشش ترکیبی و پوشش بر اساس نوع مواد قابل تقسیم هستند و هر کدام تنوع بسیار بالایی دارند. اما به دلیل کاربردی که لوله جدارچاه دارد، هیچکدام از پوشش ها برای آن استفاده نمی شود. در واقع لوله جدارچاه، بدون پوشش، عرضه و استفاده می گردد و نیازی به پوشش دهی ندارد.

با این حال اگر از جمله خریداران و فعالان حوزه لوله های فولادی هستید، حتما به اطلاعات انواع پوشش لوله های فلزی و نکات مهم آن ها نیاز پیدا خواهید کرد. از این رو توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات در این زمینه به مقاله «معرفی انواع پوشش لوله فلزی» مراجعه فرمایید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: معرفی انواع پوشش لوله فولادی در ۴ دسته

پوشش لوله فولادی

چه کارخانه هایی لوله جدارچاه تولید می کنند؟

کارخانه های متعددی در کشور به تولید لوله های جدارچاه می پردازند. در این کارخانه ها لوله های جدار چاه را به دو شکل شیاردار و بدون شیار تولید و عرضه می کنند. از جمله کارخانه های تولیدکننده لوله جدارچاه، می توان به کارخانه های زیر اشاره کرد:

  • شرکت نورد لوله و پوشش نیزار
  • گروه صنعتی آریا سهند تبریز
  • شرکت کیان پرشیا
  • شرکت کالوپ

قیمت لوله جدار چاه چگونه تعیین می شود؟

مهم ترین پارامترهای تعیین کننده قیمت لوله چاه آب کشاورزی و یا هر چاه آب دیگر، ابعاد لوله و مخصوصا ضخامت آن و همچنین تست یا غیرتست بودن آن است. همچنین در صورت درخواست انجام خدمات، مانند شیار زدن نیز قیمت لوله جدارچاه تغییر خواهد کرد. قیمت لوله چاه عمیق در ضخامت و ابعاد پرکاربرد از ۸ تا ۱۶ اینچ، مانند قیمت لوله جدار چاه ۱۲ اینچ، ۱۴ اینچ و … را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید.

استعلام قیمت و خرید لوله جدارچاه

آهن ملل؛ اعلام قیمت لوله جدارچاه به صورت روزانه

قیمت روز لوله جدار چاه

از چه روش هایی می توان لوله جدارچاه خرید؟

برای خرید لوله جدارچاه می توانید به شرکت های بازرگانی یا کارخانه مراجعه کنید که در ادامه نکات آن را بیان می کنیم.

  • خرید لوله جدار چاه از کارخانه: خرید مستقیم از کارخانه تولیدکننده از نظر قیمت لوله، مقرون به صرفه تر است؛ به شرط آن که فاصله کارخانه تا پروژه شما زیاد نباشد. در غیر این صورت، به دلیل بالابودن هزینه های حمل و نقل، هزینه نهایی، رقم گزافی خواهد شد. همچنین در این روش خرید، هماهنگی های خرید و دریافت بار، همگی باید از طرف خودتان انجام شود. در این راستا حتما به موجودی کارخانه و تاریخ تحویل دقت کنید تا بتوانید محصول را در زمان مورد نیاز دریافت کنید.
  • خرید لوله جدار چاه از شرکت های بازرگانی: در این روش، اگر شرکت معتبری را انتخاب کنید، فقط کافی است اطلاعات لوله درخواستی را به کارشناس فروش اعلام نمایید. تمامی مراحل دیگر خرید لوله جدار چاه و هماهنگی های لازم، از جانب شرکت انجام شده و در هر مرحله از خرید، مشاوره تخصصی و مورد نیاز در اختیارتان قرار داده می شود. همچنین شرکت های معتبر فروش مقاطع فولادی، مانند شرکت آهن ملل، به دلیل کاهش هزینه حمل و نقل مشتری، نزدیک ترین ابنار به محل پروژه را جهت بارگیری انتخاب و معرفی می کنند.

روش استعلام قیمت لوله جدارچاه

روش استعلام قیمت لوله جدارچاه

زمان خرید و استعلام قیمت لوله جدار چاه باید این اطلاعات را به فروشنده اعلام کنید تا بر حسب آن، قیمت روز لوله جدارچاه اعلام شود:

  • سایز لوله
  • ضخامت لوله
  • طول لوله
  • تست یا بدون تست بودن لوله
  • خدمات شیارزنی (در صورت نیاز)

نکته مهم: علاوه بر اطلاعات فوق، آنچه زمان خرید باید به آن توجه کنید، عمق چاه است. زیرا نسبت به عمق چاه، باید لوله مناسبی انتخاب کرد. مسلما لوله مناسب برای چاهی به عمق ۶ متر با لوله مناسب برای چاه ۱۰۰ متری متفاوت است. در صورت نیاز می توانید اطلاعات لازم و مشاوره در این زمینه را از کارشناسان فروش آهن ملل بخواهید. کارشناسان فروش لوله و پروفیل آهن ملل، آمادگی دارند کلیه اطلاعات تخصصی و مورد نیاز در زمینه لوله جدارچاه را زمان خرید در اختیارتان قرار دهند. به این ترتیب می توانید مناسب ترین لوله جدارچاه را انتخاب و خریداری کنید.


نکات بعد از خرید لوله جدارچاه

آنچه بعد از خرید لوله جدارچاه باید به آن توجه کنید، بررسی مشخصات ظاهری لوله از جمله ضخامت و تعداد شیارهای روی آن است. همچنین باید وزن بار را با وزن فاکتور مطابقت داده و در صورت عدم همخوانی، حتما آن را به فروشنده اطلاع دهید. این بررسی را می توانید به ترتیب چک لیست زیر انجام دهید.

  • لوله و ضخامت آن
  • تعداد ردیف شیارهای روی لوله
  • تطابق وزن بار با وزن فاکتور

سخن آخر

مهم ترین نکاتی که هنگام خرید لوله جدارچاه باید به آن توجه کنید، عبارتند از: عمق چاهی که لوله را برای آن خرید می کنید، سایز و ضخامت مناسب برای چاه و همچنین، طول مورد نیاز. با دانستن اطلاعات فوق و راهنمایی کارشناسان فروش می توانید مناسب ترین لوله جدارچاه را تهیه بفرمایید.

سوالات متداول

لوله چدارچاه مشبک برای چه مصارفی کاربرد دارد؟

لوله جدارچاه مشبک یا همان لوله جدارچاه شیاردار ، بیشتر در چاه هایی کاربرد دارند که برای پمپاژ آب حفر می شوند.

لوله جدارچاه تست بخریم یا غیر تست؟

استفاده از لوله جدارچاه تست با این که قیمت بیشتری دارد، ولی از نظر عدم نشت آب، گزینه بهتری است. در صورتی که نشت آب درون چاه برایتان اهمیت ندارد، لوله جدارچاه غیر تست بخرید.

برای استعلام قیمت لوله جدارچاه باید چه اطلاعاتی داشته باشیم و به فروشنده اعلام کنیم؟

برای اینکه فروشنده بتواند قیمت روز لوله جدارچاه را اعلام کند باید این اطلاعات را از مشتری دریافت کند
سایز لوله
ضخامت لوله
طول لوله
تست یا بدون تست بودن لوله
خدمات شیارزنی

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.