کارخانه خیام فولاد نیشابور

کارخانه خیام فولاد نیشابور سال ۱۳۸۷ در نزدیکی مشهدمقدس تاسیس شد. ظرفیت اسمی تعریف شده برای این شرکت سالانه ۵۰۰ هزار تن است. در سال ۱۳۹۷ اولین خط تولید را احداث کرد. با وجود مشکلات تحریمی توانست در زمان کمی یکی از تولیدکنندگان قدرتمند در کشور شود. از لحاظ جغرافیایی، این کارخانه در نزدیکی راه آهن تهران مشهد قرار گرفته است. کلیه تجهیزات با توجه به مسائل زیست محیطی خریداری و نصب شده‌‌است.

محصولات خیام فولاد نیشابور

محصولات کارخانه نورد مقاطع سنگین که همگی براساس استانداردهای روز ایران و اروپا تولید خواهند شد. عبارتند از:

  • تیرآهن I از سایز ۸۰ تا ۲۴۰ میلیمتر

این نوع تیرآهن سبک می‌باشد. در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد دارد. به صورت‌‌های تیر، ستون، خرپا، پل‌های لانه زنبوری استفاده می‌شود.

  • تیرآهن H از سایز ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلیمتر

تیرآهن هاش در گریدهای ST37 و ST44 و ST52 تولید و به بازار ارائه می‌شود. در صنایعی مانند پل‌سازی، سدسازی و برج‌سازی که نیاز به مقاومت بیشتری در سازه است، کاربرد دارند.

  • نبشی از سایز ۸۰ تا ۱۵۰ میلیمتر

نبشی نوعی پروفیل است که دو ضلع عمود برهم دارند. برای ساختمان‌ها، پل‌ها، اتصال ستون‌ و خرپاها کاربرد دارند.

  • ناودانی از سایز ۸۰ تا ۲۴۰ میلیمتر

ناودانی نوعی پروفیل باز می‌باشد که سطح مقطع آن U شکل است. در مصارف صنعتی و ساختمانی بسیار استفاده می‌شود. ناودانی تولیدی توسط این کارخانه دو حالت دارند. حالت اول از نوع پرسی است که به وسیله پرس شکل موردنظر را به آن می‌دهند. حالت دوم فابریک است که از همان ابتدای فرآیند تولید، ازخط تولید خارج و به ناودانی نورد گرم و سرد تقسیم می‌شوند. ناودانی در بادبندها، تیرها و در ستون به قوطی و خرپا استفاده می‌شوند.

شرکت آهن ملل نمایندگی فروش شرکت خیام فولاد نیشابور را دارا می باشد.

محصولات کارخانه

گالری تصاویر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.