کارخانه آهن و فولاد ارفع

کارخانه آهن و فولاد ارفع در نزدیکی یزد در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد. این کارخانه با ظرفیت سالیانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در واحد احیاء مستقیم به کار خود ادامه داد. مدت زمانی بعد با بهره برداری از واحد فولادسازی با ظرفیت سالیانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی، این واحد را رونمایی کرد. در حال حاضر ۱۳۰۰ نفر بطور مستقیم در این کارخانه  مشغول به فعالیت می باشند.

واحدهای تولیدی آهن و فولاد ارفع

۱-واحد احیا مستقیم (جهت تبدیل گندله به آهن اسفنجی) به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال

۲-واحد فولاد سازی (جهت تبدیل آهن اسفنجی به شمش فولاد) به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن (قابل افزایش تا یک میلیون تن در سال)

۳-پست عظیم برق ۴۰۰/۲۳۰ کیلوولت به قدرت ۶۳۰ مگاوات که در جهت همکاری با وزارت نیرو و ایجاد اطمینان از تامین برق طرح با سرمایه گذاری حدود ۸۰ میلیارد تومان احداث و راه اندازی گردیده است.
۴-پست داخلی برق ۲۳۰/۳۳/۱۰ کیلوولت به قدرت ۲۳۰ مگاوات
۵-واحد تولید اکسیژن و ازت و آرگون
۶- واحد کنترل کیفیت و آزمایشگاه ها

محصولات آهن و فولاد ارفع

  • شمش فولادی

این کارخانه به دلیل داشتن واحدهای گاز زدایی و کربن زدایی تحت خلا اقدام به تولید بیش از ۲۰ گرید مختلف فولادی نموده است. همچنین تولید انواع شمش فولادی در مقاطع ۱۳۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ میلیمتر و با طول ۶ الی ۱۲ متر با درخواست مشتری را دارد.

  • آهن اسفنجی

این محصول به عنوان یک محصول میانی در واحد فولادسازی در واحد احیاء مستقیم تولید می شود.

  • بریکت آهن اسفنجی

نرمه های آهن اسفنجی در فرآیند انتقال واحد احیاء مستقیم به واحد فولادسازی در سرندهای محصول جداسازی می شود. در مرحله بعد این مواد با ترکیب با مقدار اندکی آهک و چسب سیلیکات، در دستگاه بریکت سازی فشرده می شود. از هدف های تولید بریکت، توجه به محیط زیست است. در این فرآیند نرمه های اسفنجی که از ضایعات جانبی تولید آهن آلات می باشد به بریکت تبدیل می شود. این محصول بعد از ذوب به شمش فولادی تبدیل می شود. این واحد ظرفیت سالانه ۶۰ هزار تن تولید دارد.

شرکت آهن ملل نمایندگی فروش آهن و فولاد ارفع را دارا می باشد.

گالری تصاویر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.