پروفیل آلومینیوم چیست؟

در صنعت، فلزات کاربردی زیادی دارند. هر کدام از این فلزات خواص مکانیکی و ترکیبات شیمیایی خاص خود را دارا می باشند. محبوب ترین نوع این فلزات، آلومینیوم است.

اکثر محصولاتی که در صنعت کاربرد بسیاری دارد، بر پایه دو فلز مادر، تولید و روانه بازار می شود که یکی از این محصولات پرکاربرد در صنعت آلومینیوم است که در ادامه با آن آشنا می شوید. با آهن ملل همراه باشید.

معرفی پروفیل آلومینیوم صنعتی

محصولات آلومینیومی مانند محصولات فولادی با روش های خاصی در خطوط مربوطه تولید و روانه بازار می شوند. سه روش کاربردی تولید محصولات آلومینیومی وجود دارد که عبارت است از:

  1. روش اکستروژن
  2. روش نورد
  3. روش ریخته گری

روش تولید از طریق اکستروژن از متداول ترین روش هایی است که در بین صنعتگران دیده می شود. در روش اول ماده اولیه که بیلت آلومینیومی نام دارد با فشار بالا و درجه حرارت مناسب در کوره ذوب می شود و از میان قالب های مخصوص حرکت داده می شود. به همین ترتیب ماده اولیه تغییر می کند و به شکل دلخواه در می یاید و در نهایت محصولاتی مانند پروفیل آلومینیوم دارای تنوع و ابعاد متنوعی تولید می شود.

با خواندن مقاله همه چیز درباره پروفیل جواب بسیاری از سوالات خود در مورد قوطی پروفیل ها دریافت خواهید کرد.

قیمت هر کیلو پروفیل آلومینیوم

در قیمت انواع پروفیل تفاوت چشم گیری است که دلیل آن مواد اولیه ی استفاده شده در آن می باشد. در تولید پروفیل آلومینیوم ماده ای به نام بیلت نقش اصلی را در تولید این محصول دارد. مواد اولیه پروفیل آلومینیوم در دو حالت در دسترس است:

  1. بیلت هایی که خالص بوده است.
  2. بیلت هایی که دست دوم به شمار می روند.

طبیعتا استفاده از ماده اولیه خالص در خط تولید منجر به افزایش قیمت محول نهایی می گردد چرا که هم محاسبات فنی مهندسی ساده تر صورت می گیرد و هم آنالیز ترکیبات شیمیایی دقیق تر خواهد بود. از آن جا که آلیاژ بندی مقاطع آلومینیومی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و کوچک ترین اشتباهات منجر به تولید محصولات فاقد کیفیت می گردد، فعالان معتبر همواره سعی در تهیه بیلت خالص نموده اند تا کیفیت محصولات تولیدی در حد مطلوب و فراتر از آن باشد. منیزیم و سیلیس از عناصر ویژه تشکیل دهنده آلومینیوم هستند که کوچک ترین تغییری در درصد ترکیبات شیمیایی جبران ناپذیر خواهد بود.

 انواع پروفیل آلومینیوم درب و پنجره

انواع پروفیل آلومینیوم شامل موارد زیر است:

پنجره آلومینیومی ساده

در ایران این محصول با استفاده از پروفیل پرکاربرد ST و کرونت (Coronet) ساخته می شود و تفاوت آن با سایر انواع در هندسه و سطح مقطع است.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

این پنجره ها عایق حرارت هستند، از پروفیل‌ های ترمال بریک در ساخت آن ها استفاده می شود، در پنجره های ترمال بریک تسمه های با جنس پلی آمید استفاده می شود که قادر  است تا دمای ۲۲۰ درجه و ۵۰- را تحمل کند. این محصول کاملا عایق دما است و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

پنجره چوب آلومینیومی

این محصول از جنس چوب و آلومینیوم ساخته شده است، جنس داخلی پنجره های چوب آلومینیومی از چوب است و با یک لایه آلومینیوم پوشانده شده است، به دلیل استفاده از مکانیسم خاص در تولید این پنجره ها، بسیار لوکس و زیبا هستند.

فاکتورهای خرید پروفیل آلومینیوم صنعتی

جریان برای بیلت ضایعاتی کمی متفاوت است. چرا که در این خصوص روال کمی پیچیده تر است. بیلت های استفاده شده طی فرایندهای متعددی تحت حرارت قرار گرفته و به نقطه ذوب خود می رسند سپس مجددا قالب بندی شده و بیلت آلومینیومی تولید می گردد. برخلاف بیلت دست اول، آلیاژ بندی بیلت های دست دوم چندان دقیق صورت نمی گیرد. بنابراین ماده اولیه که در تولید پروفیل آلومینیومی مورد استفاده قرار می گیرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بر همین اساس در تهیه پروفیل آلومینیومی باید به نکات زیر دقت داشت:

  • بیلت مورد استفاده در تولید محصول
  • بررسی شیوه تولید
  • مجموعه تولید کنند
  • گزارش واحد کنترل کیفیت
  • قیمت نهایی محصول

مجموعه آهن ملل مناسب ترین قیمت پروفیل کارخانه ها و برندهای مختلف را به مشتریان عزیز ارائه می کند.

استاندارد پروفیل آلومینیوم

  • ضخامت محصول را ارزیابی کنید، سپس با توجه به کاربرد، سایز مناسب را انتخاب کنید.
  • سطح ظاهری پروفیل آلومینویمی را بررسی کنید. اصولا این محصولات شفاف و کاملا براق هستند.
  • در خصوص روکش محصول سوال کنید.
  • سطح پروفیل باید مقاوم و مستحکم باشد تا بتواند فشارهای وارده را متحمل شود.

در نهایت با توجه به فاکتورهایی که در بالا ذکر شد، می توانید نسبت به تهیه محصولات با کیفیت به صورت آگاهانه تر اقدام نمایید.

پروفیل آلومینیوم شیاردار چیست؟

پروفیل شیاردار از آن دسته پروفیل های آلومینیومی است که در صنعت بسیار کاربرد دارد. این نوع پروفیل با طراحی خاصی همراه است که در سایزهای مختلفی تولید و در بازار عرضه می شود و با استفاده از یراق آلات اتصال می شود و بسته به نوع سفارش مشتری شکل می پذیرد.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله گفته شد، پروفیل های آلومینیومی نوع دیگری از پروفیل ها هستند که بیشتر در ساخت در و پنجره های ساختمان ها کاربرد دارند. انواع پروفیل های آلومینیومی شامل ساده، ترمال بریک و پنجره چوب آلومینیومی هستند. پروفیل های آلومینیومی به ۳ روش اکستروژن، نورد و ریخته گری تولید می شوند که روش اکستروژن معروف ترین آن است. قیمت آن ها نیز بسته به مواد به کار برده شده در آن را دارد و هر چه کیفیت آن بالاتر باشد مسلما قیمت پروفیل های آلومینومی افزایش می یابد.

سوالات متداول پروفیل آلومینیوم چیست

پروفیل آلومینیوم شیاردار چیست؟

پروفیل شیاردار با طراحی خاصی همراه است که در سایزهای مختلفی تولید و در بازار عرضه می شود و با استفاده از یراق آلات اتصال می شود و بسته به نوع سفارش مشتری شکل می پذیرد.

 انواع پروفیل آلومینیوم درب و پنجره کدامند؟

انواع آن پروفیل آلومینیومی ساده، ترمال بریک و چوبی و آلومینیومی می باشند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.