ورق طرح سفال چیست؛ انواع، مزایا و کاربرد آن

ورق طرح سفال چیست و چه کاربردی دارد؟ مزایای استفاده از ورق طرح سفال چیست؟ یکی از زیرگروه های بسیار مهم صنعت فولاد، ورق ها می باشند که در انواع بسیار متنوعی تولید و روانه بازار می شوند. ورق های گالوانیزه و ورق های گالوانیزه رنگی هم به نوع خود کاربردهای زیادی دارند و یکی از انواع ورق ‌های گالوانیزه، ورق طرح سفال است. از مزایای ورق طرح سفال می توان به مقاومت در برابر آتش سوزی و سبک بودن ورق اشاره کرد. به منظور آشنایی با ورق طرح سفال و کاربرد و مزایای آن با ادامه مقاله با آهن ملل همراه باشید.

پیشنهاد مطالعه: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع ورق آهن و کاربرد آن ها در صنایع، مقالهانواع ورق آهن و کاربرد گسترده آن در صنایع مختلفرا مطالعه نمایید.

ورق طرح سفال چیست؟

ورق طرح سفال از مصالحی است که در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود و ظاهری زیبا دارد و تنوع رنگ های آن بسیار بالاست. ورق طرح سفال از جایگاه ویژه ای در صنعت ساخت و ساز برخوردار است. این محصول ویژگی های منحصر به فردی دارد که در میزان خرید و فروش آن تاثیرگذار بوده است. ورق های طرح سفال یکی از مناسب ترین مصالح برای سقف های شیروانی است. ورق طرح سفال انواع و طرح های متفاوتی دارد.

مهم ترین کاربرد ورق طرح سفال، ساخت آلاچیق، پوشش های سقفی، سردر ساختمان ها و سقف های شیروانی است. این ورق ها در ضخامت ها و ابعاد گوناگونی تولید و در بازار عرضه می شود. به دلیل سبک بودن وزن این محصول، بهترین گزینه برای مناطق زلزله خیز می باشد. از ویژگی های بارز این محصول می توان به ظاهر زیبا، تنوع رنگ بالا، و عدم پوسیدگی و شکستگی آن اشاره نمود.

انواع ورق های طرح سفال

همان گونه که گفته شد ورق‌ های طرح سفال انواع مختلفی دارند، متداول ترین انواع ورق طرح سفال عبارتند از:

  • ورق طرح سفال پالرمو
  • ورق طرح سفال ژنوا
  • ورق طرح سفال پرچین
انواع ورق های طرح سفال
انواع ورق های طرح سفال

ورق طرح سفال پالرمو

ورق های طرح سفال پالرمو یکی از اصلی ترین نوع ورق های طرح سفال می باشد. این نوع ورق برای ساخت ورق های شیروانی ساختمان های ویلایی مناسب است. این نوع ورق در برابر شکستگی مقاوم است و وزن کم تری نسبت به بقیه ورق ها دارد. این ورق ها تنوع رنگی زیادی دارد.

جالب است بدانید ورق های طرح سفال پالرمو با نام های ورق طرح سفال سوئدی یا طرح سفال ژاپنی نیز شناخته می شوند. این محصول برای مناطق پربارش بسیار مناسب می باشند و علاوه بر سبک بودن، مقاومت بالایی نیز در برابر زلزله، شکستگی و پوسیدگی دارد. ورق طرح سفال پالرمو در ضخامت ‌های ۱۶/۰ تا ۷۰/۰ میلی ‌متر و عرض ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلی ‌متر تولید و عرضه می‌شود.

ورق طرح سفال ژنوا

ورق طرح سفال ژنوا  با نام های ورق طرح سفال فرانسوی یا ورق طرف سفال ایتالیایی نیز معروف است. کاربرد گسترده ای در ساخت سقف های شیروانی و انواع آلاچیق ها دارد. جنس ورق طرح سفال ژنوا از گالوانیزه  با رنگ کوره ای است. از ویژگی های بارز این محصول می توان به وزن بسیار سبک، زیبایی و ایمنی و استحکام بالا اشاره نمود. ورق های طرح سفال ژنوا در رنگ های نارنجی، قهوه ای، زرد، آبی، سبز، سفید، بنفش، صورتی و قرمز تولید می شوند.

ورق طرح سفال پرچین

ورق های طرح سفال پرچین به ورق بام تایل یا ورق آردواز نیز معروف می باشند. این محصول با ضخامت های ۱۶/۰ تا ۷۰/۰ میلی‌متر و عرض ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلی‌متر تولید می شوند. ورق های طرح سفال پرچین از نظر طول، به سه نوع زیر تقسیم می شوند:

  • ورق طرح سفال پرچین یک پله
  • ورق طرح سفال پرچین دو پله
  • ورق طرح سفال پرچین سه پله

از این ورق هم برای ساخت آلاچیق ‌ها، سقف ‌های شیب‌ دار، سایه ‌بان‌ ها، سردر منازل و غیره استفاده می‌شوند. ورق طرح سفال پرچین در مقابل تغییرات آب‌ و هوایی، نور خورشید، زلزله، بادهای شدید، طوفان و تگرگ و گردباد و در مقابل آتش‌سوزی مقاومت خوبی دارد.

کاربردهای ورق طرح سفال

از ورق‌ های طرح سفال می‌ توان در مصارف و کاربردهای گوناگونی استفاده کرد، برخی از این کاربردها عبارتند از:

  • سقف های شیروانی
  • سقف های شیب دار
  • سردر منازل و پارکینگ ها
  • سقف و دیواره آلاچیق ها
  • پوشش سقف سوله ها
  • استفاده جهت عایق کاری

مزایای استفاده از ورق طرح سفال

ورق های طرح سفال به دلیل داشتن مقاومت و کیفیت بالا، در بسیاری از سازه ها استفاده می شود. این ورق نصب آسان و سریعی دارد. و در کم ترین زمان این محصول نصب می شود. ورق طرح سفال وزن پایینی دارد که هم در برابر زلزله مقاوم می شود و هم به راحتی از جایی به جای دیگر  در صورت نیاز انتقال داده می شود.

مزایای استفاده از ورق طرح سفال
مزایای استفاده از ورق طرح سفال

برای استفاده از این محصول نیاز به زیر سازی ساده ای می باشد، که با استفاده از نصب خرپای ساده، صورت می گیرد. در برابر آتش سوزی مقاومت بالایی دارد. این محصول زیبایی منحصر به فردی دارد که به همین دلیل برای دکوراسیون و فضای بیرون سازه استفاده می شود. این محصول در حین تولید رنگ آمیزی می شود. از این رو به رنگ آمیزی مجدد نیاز ندارد.

برخی از مزایای استفاده استفاده از ورق های طرح سفال عبارتند از:

  • نصب آسان در کم ترین زمان ممکن
  • سازگاری با شرایط جوی و محیطی
  • وزن پایین این محصول
  • مقاومت بالا در برابر زلزله و سیل و بلایای طبیعی
  • قیمت مناسب ورق طرح سفال
  • زیبا بودن ورق این محصول

مجموعه آهن ملل مناسب ترین و به روزترین قیمت ورق را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

جمع بندی

با مطالعه این مقاله دریافتیم که یکی از انواع ورق ‌های گالوانیزه، ورق طرح سفال است و از مصالحی است که در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود و ظاهری زیبا دارد و تنوع رنگ های آن بسیار بالاست. ورق های طرح سفال یکی از مناسب ترین مصالح برای سقف های شیروانی است. ورق طرح سفال انواع و طرح های متفاوتی دارد. برخی از مزایای استفاده از این محصول عبارت است از: قیمت مناسب، ظاهر زیبا و تنوع رنگ بالا، وزن پایین، نصب آسان، سازگاری با انواع شرایط جوی و محیطی.

امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطلاعات لازم و کافی درباره انواع ورق های طرح سوال به دست آورده باشید. در صورت داشتن هرگونه سوال درباره ورق های طرح سفال با کارشناسان آهن ملل تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول انواع و مزایای ورق طرح سفال

ورق طرح سفال چیست؟

یکی از انواع ورق ‌های گالوانیزه، ورق طرح سفال است و از مصالحی است که در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود و ظاهری زیبا دارد و تنوع رنگ های آن بسیار بالاست.

متداول ترین مزایای استفاده از ورق طرح سفال چیست؟

قیمت مناسب، ظاهر زیبا و تنوع رنگ بالا، وزن پایین، نصب آسان، سازگاری با انواع شرایط جوی و محیطی.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.