کارخانه فولاد روهینا جنوب

کارخانهفولاد روهینا جنوب در سال ۱۳۸۹ در زمینی با مساحت ۱۰۰ هکتار واقع در استان خوزستان و در ۷ کیلومتری شهرستان دزفول (جاده دزفول – شوشتر) تاسیس شد. هدف از احداث این کارخانه رفع نیازهای استانی به محصولات فولادی در استان خوزستان بود. معرفی کامل کارخانه روهینا جنوب و آشنایی با محصولات این کارخانه را در ادامه مقاله آهن ملل مطالعه نمایید.

معرفی کارخانه فولاد روهینا جنوب

مجتمع فولاد روهینا جنوب با هدف تولید محصولات مختلف فولادی در سال ۱۳۸۹ و در استان خوزستان تاسیس گردید. این مجتمع دارای یک واحد نورد به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن به منظور تولید میلگرد و یک واحد ذوب و نورد پیوسته به ظرفیت ۴۵۰ هزار تن به منظور تولید ۴۵۰ هزار تن شمش و ۴۵۰ هزار تن میلگرد می باشد.

ویژگی ها و مزایای کارخانه فولاد روهینا جنوب

از جمله مهم ترین ویژگی های کارخانه روهینا جنوب پیوستگی کامل خطوط تولید آن می باشد. به این معنا که شمش خروجی از ریخته گری، بدون برش وکوره میانی وارد خط تولید نورد می گردد. این تغذیه گرم و پیوسته در کلیه مراحل، باعث صرفه جویی حداقل ۳۰ ٪ در انرژی مصرفی کارخانجات خواهد شد.

کارخانه های زیر مجموعه مجتمع فولاد روهینا جنوب

کارخانه های زیر مجموعه مجتمع فولاد روهینا جنوب

کارخانه فولاد روهینا جنوب دارای دو واحد بزرگ تولیدی می باشد. یک واحد نورد ۵۰۰ هزار تنی میلگرد به نام «ریبار» و یک واحد ذوب و نورد پیوسته ۴۵۰ هزار تنی به نام «میدا». بخش نورد پیوسته کارخانه روهینا قادر است انواع میلگرد گرید A1 تا A4 را در سایزهای ۸ الی ۴۰ تولید نماید.

۱- کارخانه نورد ریبار (Rebar)

این کارخانه با استفاده از شمش ۱۵۰*۱۵۰ به عنوان مواد اولیه توانایی تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن انواع میلگرد ساده و آجدار را دارد. میلگردهای ساده و آجدار این کارخانه از سایز ۸ الی ۴۰ میلی متر در چهار گرید A1، A2، A3، A4 تولید می شوند.

کلیه تجهیزات این خط تولیدی از شرکت سازنده ایتالیایی دانیلی می باشد که توسط متخصصان داخلی راه اندازی شده اند. از ویژگی های مهم کارخانه نورد ریبار می توان به سیستم جوش سر به سر یا همان بیلت ولدر اشاره کرد. با روش پیوند زدن شمش های خارج شده از کوره، مقدار زیادی از هدر رفت و ضایعات مواد اولیه کاهش می یابد.

تجهیزات اصلی کارخانه نورد ریبار

  • کوره پیش گرم با ظرفیت ۸۰ تن در ساعت
  • دستگاه اکسید زدایی شمش
  • سیستم جوش شمش (Billet Welder)
  • بستر خنک کننده (Cooling bed)
  • قیچی
  • استندهای نورد اولیه، میانی، نهایی
  • کوئیچینگ (Quenching)
  • کارخانه ذوب و نورد پیوسته میلگرد

۲- کارخانه ذوب و نورد پیوسته میدا (MIDA)

کارخانه ذوب و نورد پیوسته میدا با استفاده از آهن اسفنجی و ضایعات آهن به صورت ترکیبی به عنوان مواد اولیه، به تولید سالانه ۴۵۰ هزار تن انواع میلگرد ساده و آجدار می پردازد. سایز میلگردهای تولیدی کارخانه روهینا از سایز ۸ الی ۴۰ میلی متر در ۴ گرید مختلف  A1، A2، A3 و A4 است. همچنین تکنولوژی به کار گرفته شده در این واحد نیز مختص شرکت دانیلی “DANIELI” ایتالیا می باشد. نکته مهم دیگر این است که در خط تولید این کارخانه، کوره پیش گرم حذف شده و به صورت مستقیم و یکپارچه با مصرف آهن اسفنجی و ضایعات آهن، محصول میلگرد تولید می گردد. این سیستم نوین مهندسی با کاهش مصرف انرژی به واسطه حذف مراحل میانی ذوب و نورد، به نام طرح تولید فولاد سبز نیز در جهان نام شناخته می شود.

تجهیزات اصلی کارخانه ذوب و نورد پیوسته

  • سیستم شارژ مواد اولیه آهن اسفنجی و ضایعات
  • غبارگیر
  • کوره قوس الکتریکیEAF  با ظرفیت ۶۸ تن در ساعت
  • کوره پاتیلیLF
  • ماشین ریخته گری پیوسته (Continuous Cast Machine)
  • کوره القایی
  • قیچی بیلت بر
  • استندهای نورد اولیه، میانی و نهایی
  • قیچی
  • کوﻳﻴچینگ (Quenching)
  • بستر خنک کننده (Cooling bed)
  • سیستم بسته بندی

محصولات کارخانه فولاد روهینا جنوب

محصوصات مجتمع فولاد روهینا جنوب شامل انواع میلگرد ساده و آجدار، انواع کلاف و شمش فولادی به صورت زیر می باشد.

شمش بیلت روهینا جنوب

شمش بیلت روهینا جنوب

شمش های تولیدی کارخانه فولاد روهینا جنوب انواع شمش بیلت ۳SP و ۵SP با ترکیب شیمیایی زیر می باشد:

billetCSiMnSP
۳SP۰.۱۸ – ۰.۲۲۰.۱۸ – ۰.۲۲۰.۶ – ۰.۸≤۰.۰۴۰≤۰.۰۴۰
۵SP۰.۲۸ – ۰.۳۷۰.۱۵ – ۰.۳۰۰.۴ – ۱.۶≤۰.۰۴۰≤۰.۰۵۰

میلگرد روهینا جنوب

میلگرد روهینا جنوب

یکی از محصولات تولیدی مجتمع روهینا جنوب انواع میلگردهای ساده و آجدار در گریدهای A1، A2، A3 و A4 می باشد. میلگردهای ساده یا A1 این کارخانه و همچنین میلگردهای آجدار A2، A3 و A4 آن به صورت شاخه و در سایزهای ۸ الی ۴۰ میلی متر تولید می شوند. سایزهای ۵ الی ۱۶ میلگردها نیز به صورت کلاف تولید می گردند. تولید میلگرد فولاد روهینا جنوب مطابق با آیین نامه استاندارد ملی ایران ۳۱۳۲، استاندارد ASTM A615  ایالات متحده آمریکا و  استانداردBS 4449  انگلستان صورت می گیرد و به بازار داخل و خارج عرضه می گردد.

مزایای میلگرد روهینا جنوب

میلگرد روهینا جنوب علاوه بر مصرف داخلی به خصوص در استان های غربی کشور مانند کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، ایلام و سنندج، به دلیل تولید با کیفیت و همچنین موقعیت جغرافیایی مناسب کارخانه، به طور گسترده به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشور عراق نیز انجام می گیرد. همچنین تولید میلگرد استاندارد با وزن سبک، یکی دیگر از ویژگی های بارز میلگردهای این کارخانه می باشد. این ویژگی به جهت توجیه اقتصادی پروژه اهمیت زیادی پیدا می کند. به این صورت که به دلیل استحکام بالا و وزن مناسب هر شاخه میلگرد، مصرف تعداد شاخه کمتر در واحد حجم کمتر شده و سازه از لحاظ اقتصادی بسیار بهینه تر خواهد بود.

 علامت اختصاری میلگرد فولاد روهینا جنوب

میلگردهای تولیدی کارخانه فولاد روهینا جنوب با علامت حک شده ROUHINA بر روی میلگرد قابل شناسایی هستند.

 علامت اختصاری میلگرد فولاد روهینا جنوب

شرکت آهن ملل نمایندگی فروش فولاد روهینا جنوب را دارا می باشد.

جدول وزنی

گالری تصاویر

فولاد روهینا جنوب
فولاد روهینا جنوب
فولاد روهینا جنوب
فولاد روهینا جنوب
فولاد روهینا جنوب
فولاد روهینا جنوب
2 دیدگاه
  1. مینا می گوید

    سلام
    مدیرعامل شرکت فولاد روهینا جنوب چه شخصی هستند؟

    1. فاطمه احمدی می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      طبق اطلاعات مندرج در سایت های مرتبط، آقای علی جابریان محمود به عنوان مدیرعامل کارخانه روهینا جنوب اعلام شده اند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.