کارخانه صنعتی اسفراین

کارخانه صنعتی اسفراین سال ۱۳۷۰ در نزدیکی خراسان شمالی تاسیس گردید. واحد‌های آهنگری، پرس و عملیات حرارتی در سال ۱۳۷۷ راه‌اندازی شد. در سال ۱۳۸۴ واحد فولادسازی راه‌اندازی شد. تقریبا این کارخانه جوان است و صنعت رو به رشدی دارد. یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان فولاد آلیاژی در داخل کشور محسوب می‌‌شود. فولادهای آلیاژی تأمینی توسط این مجتمع عبارتند از: محصولات طویل، قطعات و مقاطع آهنگری و ریخته‌‌گری.

برای صنایعی مانند نفت و گاز، معدن، راه‌آهن،، نیروگاه، کشتی سازی و … قطعات را تامین می‌کند. این کارخانه برای رسیدن به بازار رقابتی دنیا، در صدد است محصولاتی با کیفیت ارائه نماید. برای رسیدن به این هدف طرح‎‌هایی را در دست اقدام دارد از جمله:

  • تکمیل پروژه‌ها و کارگاه‌ها
  • ایجاد واحد ریخته‌گری پیوسته برای تولید شمش‌های با قطر ۲۵۰ تا ۵۶۰ میلی متر
  • ایجاد واحد ذوب قطره‌ای
  • ایجاد کارگاه به منظور عملیات حرارتی سبک و سنگین
  • ایجاد کارگاه ماشین‌کاری سبک و سنگین

این کارخانه فولادهای آلیاژی با کیفیت در سطح خاورمیانه تولید می‌‌کند. در همین راستا در بازارهای آسیا و جهانی مطرح و قابل رقابت می‌باشد.

محصولات مجتمع صنعتی اسفراین

  • تجهیزات کاربردی صنایع نفت و گاز

محصولات تولیدی این شرکت عبارت است از: سرمته‌های حفاری، بال والو، آداپتور، لوله‌های جدار ضخیم و قطعات مورد نیاز برای ساخت شیرهای حفر دورن چاهی. فولاد استفاده شده در این تجهیزات از نوع کم آلیاژ محسوب می شود و تحت استاندارد API تهیه و به بازار مصرفی ارائه می‌شود.

  • محصولات کاربردی در صنایع خودروسازی

این محصولات شامل شافت اصلی نیسان جونیور برای تولید محور خودرو نیسان و با وزن ۵۷۵۰ کیلوگرم می‌باشد. ورق کم‌ آلیاژ با استحکام بالا نیز از جمله محصولات تولیدی این شرکت می باشد.

  • محصولات کاربردی نیروگاهی

این محصولات شامل شافت توربین بادی با وزن ۵۷۵۰ کیلوگرم و دیسک می باشند که در صنعت نیروگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • محصولات کاربردی صنایع معدنی

محصولات تولیدی این شرکت شامل انواع چرخ دنده با وزن ۳۴۰۰ کیلوگرم و مورد استفاده در کوره‌های سیمانی، پاتیل حمل سرباره با وزن ۴۰۰۰ تا ۱۹۷۰۰ جهت صنایع فولاد‌سازی، شافت سنگ شکن با وزن ۳۹۰۰ کیلوگرم در صنایع استخراج معدن، شافت تجهیزات صنایع سیمان، هندوال مورد استفاده در آسیاب با وزن ۲۸۰۰ کیلوگرم، باتوم شل و منتل لوله‌ای مورد استفاده در سنگ‌ شکن با وزن ۲۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ کیلوگرم، شافت سنگ شکن ژیراتور، غلتک کاری و غلطک پشتیبان مورد استفاده در صنایع ورق نورد سرد و گرم می‌باشد.

  • محصولات کاربردی در صنایع پیشرفته

این محصولات شامل انواع ورق کم آلیاژ با استحکام بالا در وزن ۱۱۰۰ تا ۴۲۴۰ کیلوگرم هستند. کاربرد این محصولات در صنایع دریایی و ساخت بدنه خودروهای مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • محصولات کاربردی در صنایع ریلی

شامل محور واگن قطار با وزن ۳۸۰ کیلوگرم می باشد که در ساخت واگنهای قطار مسافربری عادی و سریع السیر کاربرد دارد.

  • محصولات کاربردی در صنایع کشتی سازی

از جمله این محصولات می توان به میلنگ، ورق کم آلیاژ با استحکام بالا، شافت موتور قایق، انواع میلگرد و چهارگوش برای صنایع شیمیایی، کاغذی و سلولزی، غذایی و لوله کشی آب دریا، رینگ صنایع ماشین سازی و شافت پرس تزریق پلاستیک اشاره نمود.

شرکت آهن ملل نمایندگی فروش مجتمع صنعتی اسفراین را دارا می باشد.

گالری تصاویر

گواهینامه ها

برای مشاهده گواهینامه کارخانه ها، می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.