وزن ورق فولاد مبارکه اصفهان

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان در سال ۱۳۶۰ در شهر مبارکه اصفهان تاسیس شد. به دلیل بزرگ بودن پروژه ساخت و ساز و تامین ماشین آلات این کارخانه، می توان احداث این کارخانه را یکی از بی نظیرترین پروژه های صنعتی در خاورمیانه دانست.

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان در بین تمام کارخانه های تولیدکننده ورق مقام اول را از لحاظ بالاترین کیفیت و سابقه تولید داراست و تنها کارخانه ای است که در ایران صفر تا صد عملیات تولید ورق را در خود انجام می دهد. بقیه تولیدکنندگان یا فقط اسلب تولید می کنند و یا اسلب را از کارخانه های دیگر تامین می نمایند و به روش نورد گرم تبدیل به ورق می کنند.

محاسبه وزن ورق مبارکه از طریق ماشین حساب

۰ kg
۰ kg

این کارخانه مواد اولیه تقریبا ۳۰۰۰ کارگاه تولیدی و کارخانه را در کشور در حوزه صنایع خودروسازی، نفت و گاز و پتروشیمی، لوله و پروفیل سازی، لوازم خانگی، ساختمان سازی، عمران و شهرسازی، کشتی سازی و غیره تامین می نماید. استانداردهای جهانی برای تولید فولاد را رعایت می نماید و تولیدات خود را با کیفیت بالایی ارائه می نماید، به همین دلیل بخش زیادی از تولیدات این کارخانه به کشورهای خارج صادر می شود.

با وارد شدن محصولات کارخانه فولاد مبارکه اصفهان به بازار، بخش زیادی از نیاز کشور به صنایع و محصولات فولادی مرتفع شد. ظرفیت تولیدی سالانه این کارخانه حدود ۱۰ میلیون تن برآورد شده است. شرکت فولاد مبارکه دارای هفت مجتمع صنعتی در اقصی نقاط کشور می باشد. کارخانه فولاد مبارکه اصفهان سهم عظیمی در اشتغال زایی کشور داشته است.

فولاد مبارکه اصفهان تولید کننده انواع ورق و سایر محصولات فولادی تولید شده به وسیله نورد سرد و گرم، قلع اندود و گالوانیزه می باشد.

از انواع ورق تولیدی فولاد مبارکه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورق رنگی فولاد مبارکه
  • ورق گالوانیزه فولاد مبارکه
  • ورق قلع اندود فولاد مبارکه
  • ورق سیاه فولاد مبارکه
  • ورق اسیدشویی فولاد مبارکه

عمده ورق تولید شده در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان از سایز ۲ میلی متر تا ۱۵ میلی متر می باشد و هم به صورت شیت و هم رول تولید می شود و در سه عرض ۱۰۰۰ میلی متر، ۱۲۵۰ میلی متر، ۱۵۰۰ میلی متر می باشد. این کارخانه در سه آنالیز ورق تولید می کند: st52، st37، A516.

آیا قصد خرید ورق دارید؟

ورق از جمله محصولاتی است که اهمیت دو چندانی در صنایع مختلف دارند. از این رو قیمت این محصول می تواند تاثیر بسزایی در محصولات تولید صنایع مختلف داشته باشد. اهن ملل به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه های آهن آلات، آخرین قیمت ورق را در صفحه قیمت ورق در اختیار کاربران و مشتریان خود قرار داده است. شما می توانید با مراجعه به صفحه انواع ورق تولیدی کارخانه های مختلف را مشاهده کنید.

فرمول محاسبه وزن ورق فولاد مبارکه اصفهان

در هنگام خرید ورق فولادی، محاسبه وزن ورق از موارد مهم می باشد. برای محاسبه وزن ورق فولادی، چگالی ورق فولادی و مساحت ورق لازم می باشد. چگالی ورق ها بر اساس جنس ورق متفاوت است. مثلا چگالی آهن برابر ۷٫۸۶، چگالی استیل برابر ۷٫۸۴ و چگالی آلومینیوم برابر ۲٫۷ است. برای راحتی محاسبه، چگالی آهن و استیل را ۸ در نظر می گیرند.

برای محاسبه چگالی ورق گالوانیزه، روغنی، سیاه و آجدار، همان چگالی آهن را محاسبه می کنند. فرمول محاسبه وزن ورق فولادی بر اساس شکل زیر می باشد.

محاسبه وزن ورق فولادی

وزن ورق (کیلوگرم) = طول ورق (متر) * عرض ورق (متر) * ضخامت ورق (میلی متر) * چگالی ورق

کاربرد جدول وزن ورق فولاد مبارکه اصفهان

برخی از خریداران محترم بر این باورند که به دلیل این که کالای ورق یک کالای تخصصی است، رسیدن به وزن آن دشوار می باشد. بر همین اساس، شما در صورت خرید تنها به صحبت های کارشناسان فروش حوزه آهن آلات اطمینان می کنید. این در صورتی است که شما می توانید با استفاده از فرمول محاسبه وزن ورق و یا با استفاده از جدول وزن ورق فولاد مبارکه اصفهان زیر در کم ترین زمان ممکن و با اطمینان کامل از استاندارد بودن وزن ورق و قیمت آن اطمینان حاصل نمایید.

شرکت آهن ملل به عنوان معتبرترین مرجع قیمت محصولات فولادی و دانشنامه کامل آهن آلات، جدولی را برای مشاهده وزن ورق فولاد مبارکه اصفهان تهیه کرده است که به شرح زیر می باشد.

ضخامت ورق (mm)عرض (m)طول (m)وزن هر برگ (kg)
۳۱.۲۵۶۱۷۶.۶۳
۳۱.۵۶۲۱۱.۹۵
۴۱.۲۵۶۲۳۵.۵۰
۴۱.۵۶۲۸۲.۶۰
۴.۸۱.۵۶۳۳۹.۱۲
۵۱.۵۶۳۵۳.۲۵
۶۱.۵۶۴۲۳.۹۰
۸۱.۵۶۵۶۵.۲۰
۱۰۱.۵۶۷۰۶.۵۰
۱۲۱.۵۶۸۴۷.۸۰
۱۵۱.۵۶۱۰۵۹.۷۵
۲۰۱.۵۶۱۴۱۳
۲۵۱.۵۶۱۷۶۶.۲۵
۳۰۱.۵۶۲۱۱۹.۵۰
۳۵۱.۵۶۲۴۷۲.۷۵
۴۰۱.۵۶۲۸۲۶

سوالات متداول


وزن ورق (کیلوگرم) = طول ورق (متر) * عرض ورق (متر) * ضخامت ورق (میلی متر) * چگالی ورق


عمده ورق تولید شده در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان از سایز ۲ میلی متر تا ۱۵ میلی متر می باشد و هم به صورت شیت و هم رول تولید می شود و در سه عرض ۱۰۰۰ میلی متر، ۱۲۵۰ میلی متر، ۱۵۰۰ میلی متر می باشد.