کارخانه فولاد سیادن ابهر

کارخانه فولاد سیادن ابهر در سال ۱۳۸۵ در شهرستان ابهر استان زنجان و با ظرفیت ۲۸۸ هزار تن در سال تاسیس شد. احداث این کارخانه موجب اشتغال زایی ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم گردید و سهم زیادی در کاهش درصد بیکاری در این استان داشته است. محصولات تولیدی کارخانه سیادن ابهر انواع میلگرد آجدار می باشد و این کارخانه یکی از تولیدکنندگان برتر استان زنجان به شمار می رود. برای آشنایی بیشتر با کاخانه فولاد سیادن ابهر، ویژگی ها و مزایای این کارخانه و همچنین آشنایی با محصولات آن با این مقاله از دانشنامه آهن ملل بیشتر همراه باشید.

معرفی کارخانه فولاد سیادن ابهر

کارخانه فولاد سیادن ابهر در سال ۱۳۸۵ در زمینی به مساحت ۲۴۰۰۰ متر مربع و در شهرستان ابهر (کیلومتر ۷ جاده تاکستان) راه اندازی شد. ۷۰۰۰ متر مربع از ۲۴ هزار متر مربعی که برای کارخانه اختصاص داده شده است به منظور امور کاربری استفاده می شود و مابقی شامل ساختمان های اداری، خط تولید و انبار نگهداری محصولات است.

شرکت فولاد سیادن ابهر طبق قوانین اصلاح و مقررات در سال ۱۳۷۱ موفق به دریافت پروانه علامت استاندارد میلگرد آج دار گرم نوردیده با علامت سیادن شد. پس از اخذ مجوزهای لازم، مجموعه فولاد ابهر فعالیت های خود را آغاز نمود و در حال حاضر این کارخانه یکی از تولید کنندگان میلگردهای آجدار گرید A2 و A3 در سایزهای ۱۰ الی ۲۲ میلی متر می باشد. ظرفیت تولید کارخانه سیادن ابهر ۲۸۸ هزار تن در سال است و پس از مدت کوتاهی از شروع تولید، به یکی از برترین‌ تولیدکنندگان استان زنجان تبدیل گردید.

ویژگی ها و مزایای کارخانه فولاد سیادن ابهر

کارخانه فولاد سیادن ابهر در سال ۱۳۹۰ به عنوان کارآفرین برتر استان زنجان و واحد نمونه صنعت و معدن معرفی شد و در سال ۱۳۹۱ نیز موفق به دریافت نشان عالی مدیریت گردید. از دیگر افتخارات و مزایای این کارخانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میلگردهای این کارخانه از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین تولیداتی هستند که در بورس کالا عرضه می‌ شوند.
  • قرارگیری در موقعیت جغرافیایی مناسب، باعث شده است فضای مناسبی برای توسعه کارخانه در آینده وجود داشته باشد.
  • همچنین تناسب قیمت با کیفیت نسبت به رقبا، از دیگر مزایای مهم محصولات کارخانه سیادن ابهر می باشد.

محصولات کارخانه فولاد سیادن ابهر

محصولات فولاد سیادن ابهر

محصولات سیادن ابهر انواع میلگرد آجدار در گرید A2  و A3 در سایز ۸ الی ۳۲ میلی متر می باشد که به صورت شاخه ای به بازار عرضه می گردد. همچنین بیلت فولادی یکی دیگر از محصولات این کارخانه است که بیشتر برای تولید میلگرد از آن استفاده می شود. بخش تعظم محصولات این مجموعه به صورت تجاری در بورس کالا عرضه می شوند.

بیلت

شمش بیلت یا شمشال، طول بیشتری نسبت به شمش فولادی دارد و دارای سطح مقطع دایره شکل یا مربعی با عرضی کمتر از ۱۵ سانتی متر و سطح مقطع کوچک ‌تر از ۲۳ سانتی متر مربع می باشد. شمش بیلت بیشتر به منظور تولید میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد.

میلگرد

همانطور که گفتیم میلگردهای تولیدی کارخانه فولاد سیادن ابهر انواع میلگرد آجدار گرید A2 و A3 در سایزهای ۸ الی ۳۲ میلی متر می باشد. میلگردهای A2 این کارخانه با مشخصات تنش جاری ۳۴۰۰، تنش گسیختگی ۵۰۰۰ و تغییر شکل ۱۹ درصد بیشتر به منظور ساخت خاموت و مش بندی و همچنین ساخت انواع ستون‌ ها، تیرها و تیرچه‌ های بتنی در ساختمان سازی استفاده می شود. میلگرد A3 این کارخانه نیز با مشخصات مکانیکی تنش جاری ۴۰۰۰ و تنش گسیختگی ۶۰۰۰ دارای تغییر شکل ۱۴ درصد می باشد و با توجه به تردی محصول، عملیات جوشکاری روی آن اکیدا ممنوع است. همچنین در مواردی چون تغییر شکل میلگرد، جوشکاری و یا مصارف آهنگری کارایی ندارد.

شرکت آهن ملل نمایندگی فروش فولاد سیادن ابهر را دارا می باشد.

محصولات کارخانه

جدول وزنی

گالری تصاویر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.