کارخانه فولاد خرمدشت تاکستان

شرکت فولاد خرمدشت تاکستان در سال ۱۳۸۸در شهرک صنعتی خرمدشت و با ظرفیت اسمی ۳۰۰۰۰۰ تن تاسیس شد. این شرکت با تولید شمش‌ های فولادی ۵SP با استانداردهای روز اروپا و آمریکا از جمله شرکت های معتبر فولادی کشور می باشد. همچنین خط تولید این کارخانه توانایی تولید میلگردهای آجدار سایزهای ۸ الی ۳۲ با استانداردهایA2  و A3 را دارا می باشد. در ادامه این مقاله از دانشنامه آهن ملل به معرفی کامل کارخانه فولاد خردمشت تاکستان می پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی کارخانه فولاد خرمدشت تاکستان

کارخانه فولاد خرمدشت تاکستان (سهامی خاص) در سال ۱۳۸۸ در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع و با ظرفیت اسمی سالانه ۳۰۰۰۰۰ تن تاسیس گردید و در سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید. تولیدات این کارخانه انواع شمش ۵SP و همچنین انواع میلگرد به صورت شاخه ای و کلاف می باشد که در صنعت ساخت و ساز کاربرد وسیعی دارند. ماده اولیه میلگردهای تولیدی کارخانه خرمدشت تاکستان فولاد کم کربن می باشد. هم اکنون آقای مجید سعیدیان مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره کارخانه فولاد خرمدشت تاکستان می باشد.

ویژگی ها و مزایای فولاد خرمدشت تاکستان

کارخانه فولاد خرمدشت تاکستان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در استان قزوین و در شهر خرمدشت، از نظر حمل و نقل بهترین گزینه برای مصرف کنندگان شمال و شمال غرب کشور می باشد. علاوه بر آن محصولات این کارخانه به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان، گرجستان، پاکستان و چین نیز صادر می‌شود. همچنین این شرکت به عنوان صادرکننده نمونه و برتر استان قزوین در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ انتخاب گردیده است.

کارخانه های زیر مجموعه مجتمع فولاد خرمدشت تاکستان

کارخانه های زیر مجموعه مجتمع فولاد خرمدشت تاکستان

شرکت فولاد خرمدشت تاکستان با بهره گیری از دو کارخانه تولید میلگرد و کارخانه شمش اقدام به تولید محصولات فولادی می نماید.

کارخانه میلگرد: این کارخانه در استان قزوین، شهرک صنعتی خرمدشت واقع شده است و تولیدات آن شامل انواع میلگرد آجدار در دو گرید A2 و A3 و در سایزهای ۸ تا ۳۲ میلی متر تولید می گردد.

کارخانه شمش: شرکت فولاد خرمدشت تاکستان در سال ۱۴۰۰ از خط تولید شمش خود در شهرک صنعتی سنقر واقع در استان کرمانشاه بهره برداری کرد. خط تولید کارخانه شمش ظرفیت تولید روزانه ۲۵۰ تن دارد.

محصولات فولاد خرمدشت تاکستان

در حال حاضر کارخانه فولاد خرمدشت تاکستان با تولید شمش‌ های فولادی ۵SP و ۳SP با استانداردهای روز دنیا یه عنوانی یکی از شرکت‌ های فولادی معتبر کشور محسوب می گردد. همچنین کارخانه میلگرد این شرکت با خط تولید پیشرفته خود توانایی تولید میلگردهای آجدار گرید  A2  و A3 در سایزهای ۸ الی ۳۲ میلگرد را دارد.

شمش فولاد خرمدشت تاکستان

شمش فولاد خرمدشت تاکستان

بعد از تبدیل سنگ آهن به فولاد خام یا آهن اسفنجی و پس از فولادسازی و تهیه مذاب فولاد در کوره‌ القایی و یا کنورتور، شمش فولاد به عنوان یک محصول با ابعاد و اشکال مختلف برای کاربردهای متنوع عرضه می‌ شود. شمش های تولیدی کارخانه فولاد خرمدشت تاکستان در دو دسته شمش ۳SP و شمش ۵SP تولید می شوند. ترکیب شیمیایی شمش فولاد خرمدشت تاکستان را در زیر مشاهده می کنید.

شمش ۵SPCSiMnPSCrNiCu
Min۰.۲۵۰.۱۵۰.۵
Max۰.۳۷۰.۳۰.۸۰.۰۴۰.۰۵۰.۳۰.۳۰.۳
شمش ۳SPCSiMnPSCrNiCu
Min۰.۱۴۰.۱۵۰.۴
Max۰.۲۲۰.۳۰.۶۵۰.۰۴۰.۰۵۰.۳۰.۳۰.۳

میلگرد فولاد خرمدشت تاکستان

میلگرد فولاد خرمدشت تاکستان

میلگردهای تولیدی کارخانه فولاد خردمشت تاکستان در دو گرید A2 و A3 از سایز ۸ الی ۳۶ میلی متر و در شاخه های ۱۲ متری با مشخصات زیر تولید می شوند:

میلگرد A2 (S340): آج این میلگرد که با نام میلگرد مارپیچی یا فنری شناخته می ‌شود از ابتدا تا انتهای میلگرد، ادامه پیدا می‌ کند و در هیچ کجا قطع نمی ‌شود. میلگرد A2 تولیدی کارخانه فولاد خرمدشت تاکستان در سایز ۸ الی ۱۲ میلی متر در بازار عرضه می شود.

میلگرد A3 (S400): این نوع میلگرد از نوع آجدار و عمدتاً دارای آج جناقی است که بیشترین کاربرد آن در عملیات ساختمانی می باشد. میلگرد A3 کارخانه فولاد خرمدشت تاکستان نیز در سایز ۸ الی ۳۶ میلی متر در بازار عرضه می شود.

علامت اختصاری میلگرد خرمدشت تاکستان

میلگردهای تولیدی کارخانه فولاد خرمدشت تاکستان با عبارت حک شده FKHT بر روی میلگرد قابل شناسایی هستند.

علامت اختصاری میلگرد خرمدشت تاکستان

شرکت آهن ملل نمایندگی فروش فولاد خرمدشت تاکستان را دارا می باشد.

جدول وزنی

گواهی نامه

گالری تصاویر

gallery1-5-3
فولاد خرمدشت تاکستان
gallery2-5-3
فولاد خرمدشت تاکستان
gallery3-5-3
فولاد خرمدشت تاکستان
gallery4-5-2
فولاد خرمدشت تاکستان
gallery6-5-3
فولاد خرمدشت تاکستان
gallery5-5-3
فولاد خرمدشت تاکستان

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.