کارخانه فولاد تاراز چهارمحال

فولاد تاراز چهارمحال در شهرکرد سال ۱۳۸۷ تاسیس شد. این کارخانه اولین تولیدکننده ورق گالوالوم در ایران است. در این کارخانه اولین خط پیوسته گالوانیزه گرم و گالوالوم احداث شد. این خط با ظرفیت اسمی ۳۳۰۰۰۰ تن در سال محصول تولید و به بازار ارائه می‌ نماید. این کارخانه در دی‌ماه ۱۳۹۴ به بهره‌ برداری رسید.

محصولات فولاد تاراز چهارمحال

  • انواع ورق های گالوانیزه

این ورق‌ها، ورق‌های فولادی کربنی با پوششی از آلیاژ روی (Zn) هستند. در طی یک فرآیند Hot-Dip به طور پیوسته پوشش می‌شوند. روی (Zn) به دلیل توانایی حفاظت کاتودی فولاد مقاومت ورق را بالا برده و در برابر خوردگی محافظت می‌ نماید. این ورق‌ ها به صورت غوطه‌وری گرم به صورت پیوسته تولید می‌شوند. ضخامت ورق‌ های گالوانیزه تولید این کارخانه بین ۰.۲۵ تا ۲ میلیمتر می‎باشد. عرض ورق‌ ها ۷۵۰ تا ۱۵۵۰ میلیمتر می‌باشد. دارای قطر کلاف بین ۵۰۸ تا ۶۱۰ میلیمتر و وزن هر کلاف تولیدی حدود ۳.۵ تا ۲۰ تن متغییر است. قیمت ورق گالوانیزه تاراز شهرکرد نسبت به دیگر رقبای بازار نزدیک است ولی کیفیت ساخت محصولات فولادی تاراز شهرکرد بسیار بالاتر از دیگر رقبا می‌باشد.

ویژگی‌ های ورق گالوانیزه:

  1. مقاوم در برابر خوردگی
  2. دارا بودن سطح براق در کنار زیبایی ظاهری
  3. قابلیت شکل دهی و فرم پذیری بالا
  4. رنگ پذیری مناسب
  5. هزینه کمتر و بازرسی آسان
  6. قابلیت انجام عملیات جوشکاری
  • انواع ورق های گالوالوم

این ورق‌ها، ورق‌های فولادی کربنی هستند که توسط پوشش آلیاژی روی (Zn) و آلومینیوم طی فرآیند Hot-Dip پوشش داده شده است. برای ترکیب آلیاژ گالوالوم مقداری عنصر سیلیکون موجود می‌باشد. وجود این عنصر از لحاظ خوردگی تفاوتی ایجاد نمی‌کند. اما مزیت استفاده از سیلیکون این است که قدرت چسبندگی پوشش گالوالوم به سطح فولاد را افزایش می‌دهد. این خصوصیت قابلیت تغییر فرم و کشش ورق را افزایش می‌دهد.

ویژگی‌های ورق‌های گالوالوم

  1. دوام بالا و مقاوم در برابر خوردگی
  2. زیبایی ظاهری با اسپنگل های ریز
  3. مقاوم در برابر دما و انعکاس حرارت به دلیل حضورعنصر آلومینیوم
  4. دارای سطح محافظ بدون نیاز به کروماته
  5. عدم تغییر رنگ در دمای بالا و حین جوشکاری

شرکت آهن ملل نمایندگی فروش فولاد تاراز چهارمحال را دارا می باشد.

قیمت ورق گالوانیزه تاراز چهارمحال

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.