کارخانه فولاد مشیز بردسیر (فولاد بردسیر کرمان)

شرکت صنایع فولاد کرمان (بردسیر) به عنوان اولین و قدیمی ترین صنایع فولادی جنوب شرق کشور در سال ۱۳۶۹ تاسیس شد. شرکت صنایع فولاد بردسیر کرمان در زمینی به مساحت ۳۲۰۰ هکتار در شهرستان بردسیر (در فاصله ۶۰  کیلومتری غرب شهر کرمان) آغاز به کار نمود و در سال ۱۳۹۸ به شرکت صنایع فولاد مشیز بردسیر تغییر نام داد. برای آشنایی بیشتر با کارخانه فولاد مشیز کرمان، طرح های توسعه، کارخانه های زیر مجموعه و محصولات این مجتمع صنعتی با ادامه مقاله از دانشنامه آهن ملل همراه باشید.

درباره کارخانه فولاد بردسیر کرمان

شرکت صنایع فولاد مشیز بردسیر، اولین مجتمع فولادی جنوب شرق کشور و یکی از مهم ترین مراکز صنعتی در استان کرمان، پهناورترین استان کشور می باشد. این شرکت که هم اکنون یکی از شرکت های زیر مجموعه و وابسته به هلدینگ جهاد نصر کرمان است در سال ۱۳۶۹ در شهرستان بردسیر، در فاصله ۴۵ کیلومتری غرب شهر کرمان آغاز به کار نمود.

شرکت فولاد بردسیر کرمان با استفاده از استانداردهای مدون ملی و بین المللی و بهره گیری از نیروی متخصص و کارآمد و پیشرفته ترین تجهیزات، تولیدکننده سالانه ۱۵۰،۰۰۰ تن انواع میلگرد می باشد که با اتمام طرح توسعه به ۳۵۰،۰۰۰ تن در سال قابل افزایش خواهد بود. همچنین این شرکت سالیانه ۴۲۰،۰۰۰ تن شمش فولادی استاندارد تولید می کند که با اجرای طرح های توسعه تا ۶۰۰،۰۰۰ تن در سال تولید خواهد داشت.

طرح های توسعه کارخانه فولاد بردسیر کرمان

طرح های توسعه کارخانه فولاد بردسیر کرمان

از جمله اهداف کارخانه فولاد بردسیر کرمان اجرای پروژه های کوتاه مدت (زیر سقف) و پروژه های میان مدت شامل توسعه خط کارخانه نورد و احداث پلنت اکسیژن می باشد. همچنین اجرای پروژه های بلند مدت (توسعه جدید) احداث سه کارخانه کنستانتره و گندله با ظرفیت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال و کارخانه احیای آهن اسفنجی به ظرفیت ۸۰۰۰۰۰ تن در سال از دیگر اهداف کارخانه فولاد بردسیر کرمان است.

کارخانه های زیر مجموعه صنایع فولاد بردسیر کرمان

بزرگ ترین کارخانه شرکت فولاد بردسیر کرمان، کارخانه نورد این شرکت است که اولین تولید کننده میلگرد آجدار استاندارد ( با ظرفیت ۳۳۰ هزار تن در سال) می باشد. کارخانه فولاد سازی این شرکت نیز اولین تولید کننده شمش فولادی به روش قوس الکتریکی ( با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال) در جنوب شرق کشور است.

محصولات کارخانه فولاد بردسیر کرمان

محصولات کارخانه فولاد بردسیر کرمان

محصولات کارخانه مشیز بردسیر کرمان انواع میلگرد آجدار و انواع شمش با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰.۰۰۰ الی ۴۲۰.۰۰۰ تن به صورت زیر می باشد:

  • میلگرد: ظرفیت تولید ۱۵۰.۰۰۰ تن سالانه (قابل افزایش به ۳۵۰.۰۰۰ تن)
  • شمش: ظرفیت تولید ۴۲۰.۰۰۰ تن سالانه (قابل افزایش به ۶۰۰.۰۰۰ تن)

علامت اختصاری میلگرد فولاد بردسیر کرمان

برخی کارخانه های تولیدکننده میلگرد به جای حک حروف اختصاری نام کارخانه بر روی میلگرد، از یک علامت یا مشخصه کوچک بر روی میلگردهای تولیدی خود استفاده می کنند. کارخانه بردسیر کرمان یکی از این نوع کارخانه ها می باشد که در شکل زیر علامت اختصاری آن را مشاهده می کنید.

علامت اختصاری میلگرد فولاد بردسیر کرمان

شرکت آهن ملل نمایندگی فروش فولاد مشیز بردسیر را دارا می باشد.

محصولات کارخانه

جداول وزنی

گواهی نامه

گالری تصاویر

فولاد مشیز بردسیر
فولاد مشیز بردسیر
فولاد مشیز بردسیر
فولاد مشیز بردسیر
فولاد مشیز بردسیر
فولاد مشیز بردسیر
فولاد مشیز بردسیر
فولاد مشیز بردسیر
فولاد مشیز بردسیر
فولاد مشیز بردسیر

2 دیدگاه
  1. فریبرز می گوید

    سلام
    مشیز معنیش چی میشه و چجوری خونده میشه؟

    1. فاطمه احمدی می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      مَشیز (mashiz) یکی از نام های قدیمی شهر بردسیر کرمان است که قدمت بسیاری هم دارد (دوره قبل از ساسانیان). به همین دلیل شرکت صنایع فولاد کرمان بردسیر(نبرد) نام خود را به شرکت صنایع فولاد مشیز تغییر داد.
      البته مشیز در فرهنگ نامه دهخدا نیز اینگونه تعریف شده است : « مشیز. [ م َ ] (اِخ ) قریه ای است در هیجده فرسخی کرمان و در آنجا معدن فیروزه است . »

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.