کارخانه فایکو (فولاد البرز ایرانیان)

کارخانه فولاد البرز ایرانیان در سال ۱۳۹۳ در شهر ساری، ۱۵ کیلومتری شهرستان نکا با نام فایکو به بهره برداری رسید. ظرفیت سالانه تولید این کارخانه بیش از ۱ میلیون تن می باشد.
این کارخانه به لحاظ داشتن جاده اختصاصی ریلی و متصل به شبکه ریلی کل کشور و نزدیکی با بزرگراه تهران مشهد، در موقعیت خاصی قرار گرفته است. به همین دلیل توانسته است در صادرات محصولات به خارج از کشور به عنوان یکی از پیشگامان در صنعت فولاد در کشور باشد. این کارخانه دارای واحد کنترل کیفی در بخش های مختلف تولید می باشد.

انواع گواهینامه ها و استانداردهای محصولات تولیدی کارخانه فولاد البرز ایرانیان

شرکت فولاد البرز ایرانیان برای تولید انواع میلگرد و مقاطع خود دارای استانداردهای ملی و بین المللی است که سبب شده کیفیت تیرآهن فایکو و سایر محصولات تولیدی این کارخانه نسبت به موارد مشابه در سطح بالایی قرار گیرد. این شرکت برای تولید میلگرد دارای انواع استاندارد ملی INSO3132 و استاندارد های بین المللی ASTM A615، A615M،DIN488، JISG3112  است و همچنین استانداردهای بین المللی DIN EN 10056-2، DIN1025، ۱۰۲۶، DIN EN 12014، DIN 1028، DIN1029 و DIN 10024 در زمینه تولید مقاطع فولادی را کسب نموده است.

معرفی محصولات شرکت فولاد البرز ایرانیان

محصولات تولیدی شرکت فایکو عبارت است از انواع میلگرد آجدار، تیرآهن، نبشی و ناودانی.

  • میلگرد آجدار

این شرکت انواع میلگرد آجدار را در سایز ۸ تا ۳۲ میلیمتر تولید می نماید. ترکیبات شیمیایی میلگرد آجدار تولیدی فایکو به میزان ۲۲/۰ کربن، ۳۵/۰ سیلیسیم، ۰۵۰/۰ گوگرد، ۰۵۰/۰ فسفر و ۶۰/۰-۹۰/۰ منگنز است.

  • نبشی

فایکو تولید کننده انواع نبشی بال مساوی و بال نامساوی است. نبشی های بال مساوی این شرکت در سایزهای L150*150*12 تا L200*200*26 تولید می گردند. نبشی های بال نامساوی نیز در سایزهای L150*75*9 تا L200*100*14 تولید می شود.

  • تیرآهن

تیرآهن فایکو در دو سریIPN, IPE  تولید می گردد. سری IPNدر سایزهای IPN80 تا IPN300  تهیه می شود. سری IPEدر سایز IPE100 تا IPE300 تولید و به بازار مصرف عرضه می گردد. تیرآهن IPE ازجمله تیرآهن های معمولی و استاندارد در ایران هستند که ضخامت بال در این نوع از تیر آهن ها ثابت بوده و تحت استاندارد اروپا تولید می شوند. تیرآهن IPN دارای مقطع I شکل باریک بوده و اگر از بالا به دو سر ان نگاه کنیم ضخامت این نوع تیرآهن در ابتدا و انتها ی بال ها کاملا یکسان است.

  • ناودانی

ناودانی های این شرکت در دو نوع UPE و UPN تولید می گردد. ناوادانی های مدل UPE در سایزهای ۱۰۰ UPE تا ۳۰۰ UPE هستند و ناودانی های مدل UPN در سایزهای ۱۰۰UPN تا ۳۰۰ UPN تهیه و تولید می گردند. به طور کلی ناودانی ها به دو شکل C شکل و U شکل طبقه بندی می شوند. نادانی C شکل شامل ناودانی های UPEو ناودانی های U شکل به عنوان ناودانی های UPN شناخته می شوند. تفاوت این دو نوع ناو دانی در بال های آنها می باشد. به طوری که ناودانی UPE دارای بالهای موازی بوده و ناودانی UPN دارای بالهای مخروطی می باشد.

این کارخانه از بزرگترین تولیدکنندگان برتر در کشور در زمینه محصولات فولادی می باشد. برای تشخیص میلگردهای این کارخانه از بین دیگر تولیدکنندگان در زمان خرید به علامت حک شده روی میلگردها باید دقت شود.

شرکت آهن ملل نمایندگی فروش فایکو (فولاد البرز ایرانیان) را دارا می باشد.

محصولات کارخانه

قیمت میلگرد فایکو

قیمت تیرآهن فولاد البرز ایرانیان(فایکو)

جداول وزنی

وزن میلگرد

وزن تیرآهن

گالری تصاویر

گواهینامه ها

برای مشاهده گواهینامه کارخانه ها، می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.