کارخانه آهن و فولاد غدیر ایرانیان

کارخانه آهن و فولاد غدیر ایرانیان در سال ۱۳۸۵ در شهر یزد با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن، صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و مشارکت سه شرکت‌ سرمایه‌گذاری غدیر، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکت فولاد آلیاژی ایران شروع به کار کرد. این شرکت با ظرفیت سالیانه ۸۰۰ هزار تن تولید آهن اسفنجی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

  • آهن اسفنجی (DRI)

گندله‌ی سنگ آهن بعد از فرآیند احیای مستقیم به آهن اسفنجی تبدیل می‌شود. این محصول برای مصرف فولادسازی‌های کشور کاربرد دارد.

  • بریکت (CBI)

نرمه آهن اسفنجی برای استفاده در کوره‌های فولادسازی، با استفاده از چسب مخصوص به صورت خشته منسجم پرس می‌شود. به این محصول بریکت گفته می‌شود که ابعادی حدود ۵*۳*۳ سانتیمتر دارد.

  • نرمه آهن اسفنجی (DRI Fine)

بعد از سرند آهن اسفنجی، نرمه‌هایی به اندازه کمتر از ۶ میلیمتر جدا می‌شود که کاربرد آن در صنایعی مانند تولید لنت خودرو می‌باشد.

  • نرمه گندله (Pellet Fine)

بعد از سرند گندله، ریزدانه‌های کمتر از ۶ میلیمتر جدا می‌شوند که می‌توان در کنسانتره سنگ‌آهن برای تولید گندله اضافه و بازیافت گردد.

  • لجن آهن اسفنجی (DRI Sludge)

ریزدانه‌های آهن اسفنجی که بعد از شستن به حوضچه‌های جمع‌آوری ذرات انتقال می‌یابند، پس از تخلیه در فضای انبار آب برای مخلوط با سایر بارهای فلزی و تولید گندله و یا آگلومره کاربرد دارد.

شرکت آهن ملل نمایندگی فروش آهن و فولاد غدیر ایرانیان را دارا می باشد.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.