توری مش؛ مشخصات و کاربردهای آن

قطعا تا به حال نمونه هایی از سقف های کامپوزیت، کف طبقات و پارکینگ، سازه های از پیش ساخته شده، خطوط راه آهن را مشاهده کرده اید. در این سازه ها از توری مش استفاده می شود. در واقع می توان گفت که توری مش مجموعه ای از میلگردهای بافته شده می باشد که در آن میلگردها به صورت عمود برهم یکدیگر را قطع کرده اند.

این نقاط به وسیله دستگاه های جوش و به صورت نقطه ای به یکدیگر جوش داده شده اند. به طور کلی توری های مش میلگردی جهت مسلح کردن، تقویت مقاومت کششی و جلوگیری از ترک خوردن بتن در ساختمان سازی به کار می روند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مش و چگونگی استفاده از آن در شبکه میلگرد با ادامه مقاله با آهن ملل همراه باشید.

توری مش یا مش جوشی چیست؟

توری مش یا توری جوشی نوعی از توری مشبک فلزی می باشد که با میلگرد ساده و آجدار ساخته شده است. توری مش از انواع سیم مفتول آهن و گالوانیزه به رنگ سیاه تولید می شود و به سه صورت پنلی، آجدار و فولادی به بازار ارائه می گردد. این محصول متشکل از شبکه های فولادی است که به شکل جدولی به هم جوش داده می شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع توری فلزی و کاربرد هر کدام، مقاله “انواع توری فلزی” را مطالعه نمایید.

ضخامت سیم مفتولی که برای تولید مش مورد استفاده قرار می گیرد، بر اساس نوع مصرف پانل مشی، در شکل های مختلفی از جمله دیوار باربر، سقف و همچنین پارتیشن متفاوت است. این محصول کاربرد زیادی در صنعت ساختمان سازی و به خصوص مسلح کردن بتن فونداسیون به عنوان شبکه میلگردی دارد. برای تولید توری مش آهنی، میلگردها را روی هم قرار داده و جوش می دهند، به همین ترتیب چشمه هایی مربع شکل ایجاد می شود.

این نوع از توری کاملا متفاوت با دیگر انواع توری نظیر توری حصاری، توری مرغی و توری گابیون از نظر بافته شدن مفتول ها می باشد. به دلیل اینکه میلگردها به صورت نقطه ای جوش داده می شوند.

توری جوشی مشبک به صورت رولی یا برگی در بازار موجود است. مش جوشی رولی بیشتر از مفتول های آهنی با قطر ۲.۵ سانتی متر تا ۵ سانتی متر تولید می گردد و توری جوشی برگی یا ورقی در ابعاد ۱ متر در ۲ متر و با میلگرد ۴ و ۶ میلی متر در بازار موجود است.

توری مش یا مش جوشی

مشخصات انواع توری جوشی

عرض این شبکه ها از ۱۰۰ تا ۲۵۰ سانتی متر متغیر بوده و طول آن نیز از ۱ متر الی ۹ متر می باشد. ابعاد چشمه به شکل مربع یا مستطیل بوده و بین ۸ الی ۴۰ سانتی متر است. علاوه بر آن، قطر مفتول ها از ۴ الی ۱۲ میلی متر به صورت آجدار و ساده متغیر است.

تولید توری مش در ابعاد ۲٫۲۰ * ۶ همراه با سایز میلگرد ۶ – ۸ – ۱۰ و ۱۲ یا در چشمه ۵ تا ۴۰ و همراه با مفتول ۲، ۳ ، ۶ و ۸ انجام می شود. همچنین، از کاربردی ترین نوع توری مش در کار ساخت و ساز نیز می توان به میلگرد ۶ ساده با کل چشمه های موجود و ۸ آجدار همراه با چشمه های ۱۰ * ۱۰ – ۱۵ * ۱۵ و ۲۰ *۲۰ اشاره کرد.

توری مش یک نوع توری مشبک فلزی است که با استفاده از میلگرد ساده و آجدار ساخته می شود. توری مش از مفتول های آهن و گالوانیزه به تولید می رسد و در ۳ شکل پنلی، آجدار و فولادی در بازار عرضه می شود.

مزایای شبکه های میلگردی مش

شبکه های میلگردی مش از مزیت های زیادی برخوردار هستند. در زیر به برخی از این مزیت ها اشاره خواهیم کرد.

  • شبکه های میلگردی مش از لحاظ اقتصادی نسبت به روش های دیگه مقرون به صرفه هستند.
  • به دلیل جوش های نقطه ای و منظم بودن گره ها، از مقاومت بالایی برخوردار هستد.
  • شبکه های میلگردی مش باعث سرعت بخشیدن به عملیات جایگذاری مفتول نسبت به سایر روش ها می شوند.
  • سهولت در حمل و نقل و کاهش هزینه نصب
  • بهینه بودن در مصرف میلگرد

آهن ملل به روز ترین و مناسب ترین قیمت توری مش آجدار را ارائه می دهد.

کاربردهای توری مش

این محصول در انواع مختلف سقف های کامپوزیت، دیوارها و قطعات از پیش ساخته شده کامپوزیت، کف سالن ها، انبارها، اتوبان ها و فرودگاه ها، پی ساختمان ها و فونداسیون های بتنی، ایجاد تونل ها، ساخت مترو و پل ها، ایجاد سدهای بتنی، کانال های مخصوص آب رسانی، حصارکشی دور و اطراف انبارها، فرودگاه ها، پارکینگ ها و غیره استفاده می شود.

کاربرد مش فولادی

نحوه استفاده از مش در شبکه میلگرد

در ایجاد شبکه میلگرد، معمولا میلگردها با زاویه ۹۰ درجه روی هم قرار می گیرند و نقاط اتصال آن ها با دستگاه های تمام اتوماتیک به وسیله جوش به هم متصل می شوند. بر اساس سفارش مشتری، مش های میلگردی در دو مدل شبکه پیش جوش آجدار و شبکه مش پیش جوش ساده، انجام می شود.

قیمت توری مش یا مش جوشی

قیمت توری مش آهنی به سایز میلگرد، نوع و سایز چشمه های آن بستگی دارد. میلگردهای آجدار و ساده در سایزهای ۴، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲ و ۱۴  میلی متر با چشمه های ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵ و ۳۰ سانتی متر برای تولید مش جوشی مورد استفاده قرار می گیرند که پرکاربردترین آن میلگرد ۶ ساده و ۸ آجدار است.

بر این اساس هر چه سایز میلگرد بیشتر یا چشمه ها کوچکتر باشند، قیمت توری مش مشبک فلزی بیشتر می شود و بالعکس با کاهش سایز میلگرد و افزایش سایز چشمه ها قیمت آن کمتر می گردد.

قیمت توری مش

نحوه خرید توری جوشی

توری جوشی کاربردهای زیادی در صنایع دارد. از جمله کابردهای این محصول در مصارف صنعتی، ساختمانی، بهداشتی، پتروشیمی، ورزشی و کشاورزی می باشند. علاوه بر آن، برای مسلح کردن بتن برای کف سازی و مقاوم سازی کف سوله ها، محل عبور ماشین ها و دیواره استخرها به عنوان شبکه میلگردی مش از آن استفاده می کنند. در نهایت لازم است که شما برای خرید توری جوشی فلزی به محل مورد استفاده، نوع و سایز میلگرد و سایز چشمه ها توجه نمایید.

نحوه خرید نوری جوش

آهن ملل ارائه دهنده بهترین قیمت مش ساده در بازار فولاد.

جمع بندی

توری مش یک نوع توری مشبک فلزی می باشد که با استفاده از میلگرد ساده و آجدار ساخته می شود. این توری از مفتول های آهن و گالوانیزه به تولید می رسد و در سه شکل پنلی، آجدار و فولادی در بازار عرضه می گردد. به طور کلی کاربرد این محصول در فرودگاه ها، پی ساختمان و فونداسیون های بتنی، ایجاد تونل ها، ساخت مترو و پل ها، سدهای بتنی، کانال های مخصوص آب رسانی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت مش به سایز میلگرد، نوع میلگرد و سایز چشمه های آن بستگی دارد. مش های میلگردی در دو مدل شبکه پیش جوش آجدار و شبکه مش پیش جوش ساده، بر اساس سفارش مشتری ساخته می شود.

توری مش؛ مشخصات و کاربردهای آن

مش بندی چیست؟

در ایجاد شبکه میلگردی، معمولا میلگرد های طولی و عرضی با زاویه ۴۵ درجه روی هم قرار می گیرند و نقاط اتصال آن ها با دستگاه های تمام اتوماتیک به وسیله جوش به هم متصل می شوند.

توری مش چیست؟

این توری از مفتول های آهن و گالوانیزه به رنگ سیاه تولید می شود که به سه صورت پنلی، آجدار و فولادی به بازار ارائه می گردد.

مزایای مش بندی ساختمان چیست؟

بهینه سازی مصرف میلگرد، رعایت کامل بند نهم مقررات ملی ساختمان و بالا بردن مقاومت ساختمان.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.